Desítky cestovních kanceláří nás neúnavně lákají na nákup dovolené s velkým předstihem a během sezony pak na výhodné dovolené na poslední chvíli. Oboje se tváří, že je to nejlepší řešení, ale ne vždy to tak být nemusí a také nám to nemusí vyhovovat.
Na co se zaměřit?
Řada lidí se v podstatě od počátku podzimu těší na další letní dovolenou. Je to jakýsi posvátný čas, který si všichni plánujeme a chceme náležitě po dlouhých měsících zimy a hlavně práce užít. Spousta z nás vyráží do dalekých exotických krajů a investuje do dovolené nemalé peníze.
Když chceme mít jistotou, že konkrétní destinace a konkrétní hotel či penzion bude k dispozici, nevyplatí se příliš otálet. Jedná-li se o frekventované místo, může být brzy vyprodáno. A že se to opravdu stává.
Nabídky First minute proto nebývají v tomto případě od věci. Deklarují nám navíc, že cena je nižší oproti běžným sezonním cenám a měli bychom tak nakoupit výhodněji. Při velmi brzkém nákupu je však potřeba myslet na zadní vrátka a sjednat spolu s koupí zájezdu i pojištění storna.
U dovolené na poslední chvíli se jedná o dobrodružství. Často se rozhodujeme ze dne na den a má-li to být skutečně Last minute, pak ještě cestou na letiště kupujeme opalovací krém, nebo sluneční brýle. V případě nákupu dovolené na poslední chvíli však nebývá příliš na výběr. Pozor si proto dejme na destinaci, na úroveň hotelu i na to, zda se opravdu jedná o výraznou slevu oproti jiným zájezdům. Ověřme si také recenze na cestovní kancelář a celkově na spokojenost předchozích zákazníků na uvedený zájezd. Z dobrodružné dovolené by se pak mohlo stát nemilé překvapení.
Ať tak či tak…
Pokud už se rozhodujeme o Last nebo First, měli bychom si dovolenou hlavně užít, odpočinout si od starostí všedních dní a načerpat energii na další život v běžné realitě života. Cestujeme proto s těmi, které máme rádi, do míst, která nás lákají a se servisem a službami, které chceme. Dovolená bývá totiž většinou jen jednou do roka a tak se nevyplatí si ji něčím zbytečně kazit.