PPC (pay-per-click) je jednoduše platba za proklik. To znamená, že jako inzerent platíte za svou propagaci pouze v případě, že na daný odkaz uživatel klikne a dostane se na váš web. Neplatíte tak za zobrazení odkazu, ale pouze za akci, kterou provede uživatel. Nezáleží přitom na tom, kam ji umístíte. Nacházet se může na Facebooku, Googlu i kdekoli jinde na webových stránkách. Z tohoto důvodu se o této metodě často mluví jako o nejefektivnější formě reklamy na internetu.
Jaké jsou největší výhody?
PPC reklama Google je efektivní z mnoha důvodů. Zejména proto, že tam chodí obrovské množství lidí. Díky této formě propagace můžete také přesně cílit na klíčová slova a zákazníky, kteří pro vás budou relevantní. Oproti necílené reklamě máte možnost zaujmout lidi, které skutečně zajímáte. Nabídnete jim proto to, co chtějí ve chvíli, kdy to potřebují. Díky tomu máte mnohem větší šanci na úspěch, konverze a konečný nákup vašeho produktu či služby.
Jak postupovat při nastavení kampaně?
Ještě předtím, než se do toho pustíte, měli byste kontaktovat někoho, kdo tomu rozumí. Odborníci ví, že PPC reklama jak na to není vždy snadné, a to především pro laiky. Pokud se do toho pustíte sami, musíte si nejdřív založit PPC účet. Následně byste si měli stanovit měřitelé cíle, kterých chcete dosáhnout. Na základě toho si stanovíte vy, nebo agentura ideální strategii, která vás zavede k cíli. Naprostým základem je samozřejmě analýza klíčových slov, ze které budete vycházet.
V dalším kroku musíte nastavit všechny systémy a provést potřebná propojení, aby vše fungovalo, bylo snadné pro optimalizaci a přinášelo efektivní výsledky. Kampaně aktivujete a můžete je denně sledovat a optimalizovat. Sledovat můžete úspěšnost nejen celých kampaní, ale také jednotlivých klíčových slov a reklamních textů. Skvělé je, že můžete sami ovlivnit nejen efektivitu, ale také cenu celého projektu.